2016. június 23., csütörtök

Biciklitúra a Körös-torokhoz - 1. nap

A hétvégén nem jutottunk el a Zarándi-hegységbe autós probléma miatt. Nem sokat szomorkodtunk, inkább biciklire pattantunk szombaton és nekivágtunk a régóta tervezett csongrádi túrának.  Akár egy nap alatt is meg lehetett volna csinálni a nagyjából 140 km-es túrát, de kétnaposra tervezve maradt bőven idő strandolni és körülnézni a városban.

Nagyjából 70 km volt

Hódmezővásárhelyi ebéd: Kispiac

Szombaton 10 körül indultunk. Nem a legideálisabb, jobb lett volna korábban útra kelni, de győzött a hétvégi lustaság. A tempó nem volt óriási a cuccokkal, dél körül futottunk be Vásárhelyre. Úgy döntöttünk, ideje enni és a Kispiachoz nem kellett nagy kitérőt tenni, mivel a főtér közelében van.

A kispiac étterem homlokzata Hódmezővásárhelyen
Lusta fotós ülve fotóz a teraszról

A Kispiac a környék legjobb étterme. Friss, helyi alapanyagokat használnak fel, az étlapja a szezonnak megfelelően változik. Színes székek, friss hozzávalókról készült képek, borhoz kapcsolódó dekoráció teszi hangulatossá és barátságossá a helyet. Mi inkább a teraszra ültünk ki, mert szeretünk rálátni a biciklikre, ha fel vannak málházva. Örültünk, hogy az étterem előtt van biciklitároló, így nem kellett keresgélni vagy valami lehetetlen helyre támasztani a bicikliket.
Csak levest ettünk, mert ha főételt is eszünk, akkor nem megyünk sehova, hanem kidőlünk... A chilis-gyömbéres thai csirkelevest választottam. Nekem tetszett, hogy csak enyhén csípős, a zöldség tökéletes, roppanós, nem főzték agyon. A csirkehús fűszeres és puha volt, de igazán rakhattak volna bele több húst. Frissítőnek házi gyömbérszörpöt ittam. A szörpjeik nagyon finomak, lehet választani levendula, zsálya vagy málna ízűt is.

Gólyacsalád gólyafészekben a tűző napon egy lámpaoszlop tetején Hódmezővásárhelyen
Hódmezővásárhelyi gólyák - őket is megviselte a meleg

Tovább Mindszentre

A Kispiacból jóllakva (de nem teletömve) indultunk tovább Mártély fele. Nem álltunk meg körülnézni, viszonylag gyakran tekerünk el oda, inkább mentünk tovább Mindszent fele. 3 km-en keresztül a bicikliút a töltés tetején vezet. Innen jól belátni a környéket, így kicsit el tudtuk felejteni, hogy nagyon meleg van és tűz a nap. A töltés után sem volt árnyék, így a víz elfogyott a kulacsokból. Mindszent főterén előbb pihentünk kicsit, aztán egy boltban vettünk vizet és feltöltöttük a kulacsokat.

Őz bújik a búzamező közepén
Őz - azt hiszi, nem vesszük észre :D

Szegvár - a bicikliút rémes...

Szegvárra kissé rázós aszfalton tekertünk, de a faluban se lett jobb a helyzet. Sose értettem, hogy miért kell térkővel burkolni a biciklizésre szánt utakat településen belül. Szegváron ráadásul kevés a hely, a buszmegállót csak úgy tudták elhelyezni, hogy nagyon leszűkítették az osztott gyalog - és kerékpárutat. Gondolom, ez inkább akkor lehet problémás, ha a buszról leszállnak az emberek és épp biciklis jön. Szerencsére falvakban nem szokott olyan őrült nagy forgalom lenni, mint városban. Autót se nagyon láttunk, ezért inkább kimentünk az aszfaltra, az kevésbé rázós.

Szegvári bicikliút szűkület és buszmegálló
Klausztrofóbia - gondolom, nem volt jobb ötletük a helyhiányra

Szegvári ház padlása faragott díszekkel
Szegváron szép házak vannak

Szentest elkerültük, irány a strand!

Szentes előtt az elkerülőre keveredtünk fel, így a városkába most nem mentünk be. Unalmas volt, de legalább hamarabb értünk a Körös-torokhoz. A híd előtt és után is a töltésen vezetett a bicikliút, külön az autóktól. A kempinget kis kérdezősködés után könnyen megtaláltuk a csongrádi nyaralóövezetben. Térkép és GPS telefonon lett volna, de valahogy nem az igazi, ha csak rájuk hagyatkozunk.
A kempingben lepakoltuk a cuccot, aztán mentünk a Tiszához pancsolni. A magas vízállás miatt a homokos strand füves lett, de annyi baj legyen, víz van, lehet hűsölni. Kis úszkálás és pihenés után éhes lettem, így elmentünk megnézni, hogy mit lehet enni. Tipikus strand kajákból lehetett választani, végül óriási lángost ettem fokhagymával, tejföllel, sajttal és sört ittam hozzá. Nem a legegészségesebb étel, de lángos nélkül valahogy nem az igazi a strandolás. A lángosos mögött kilátó van, fel is másztunk a lépcsőkön körülnézni. Jó kilátás nyílt Csongrádra, a Tiszára és a Körös-torokra, a cikázó fecskék pedig érdekes látványt nyújtottak.

Körös-torok, ahol a Körös a Tiszába folyik
Körös-torok

Este nehéz volt elaludni, mert a szomszédban valami hangos buli volt. Reggel persze indulni kellett, akkor mi zajongtunk, dehát ilyen a kemping élet... Mielőtt Szeged fele vettük az irányt, megnéztük Csongrádot. Erről a következő posztban mesélek.

Szentes előtt egy rádió torony búzamezővel